söndag 10 juli 2011

Shoppa, rulla, pizza.

Seriöst. Hur bra kan man ha det? Solen gassar på dagarna och kvällarna är tropiskt ljumma. Jag tänker tvångsmässigt att det gäller att passa på att vara ute när det är så fint väder. Men det funkar inte här i Pennsylvania! Det är för varmt. Vi shoppar inomhus istället. AC FTW.

Igår och idag var vi på Premium outlets. Jag är en dålig shoppare och blir helt stressad fastän jag får en hel timme för mig själv. Jag är orutinerad helt enkelt. Men nu åkte vi två dagar i rad och jag lyckades faktiskt rycka med mig två klänningar, så att jag åtminstone slipper gå på affärsmöte i New York (jodåminsann) i en gammal schleten grupptischa. Pinsamt nog har jag inte med mig nog med skor, så jag glodde lite på ett par Madden girls. Flera andra veganskobutiker säljer Madden och kanske borde jag utvärdera dem ordentligt.

Men roligast hittills var ändå gårdagskvällens rulläventyr. Iförd ett par stenåldersquads till tonerna av stenålderspop rullade jag som en kalv på grönbete varv efter varv i den mest osannolika skaterinken. Idag är fötterna fulla med skavsår och jag längtar hem till mina egna skejts, men oj vad det var värt det.

Nu tänker jag äta en till snällmarshmallow från Sweet & Sara. Yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar