lördag 16 juli 2011

Hemåt mot söndagsöppet

Efter en het, dammig, högljudd och alldeles, alldeles underbar fredag i New York är det nu dags att åka hem till Sverige. Det är med saknad förstås, men också med glädje. Jag längtar efter min cykel, grönsaker och efter att berätta för er om vad vi ska ha på fötterna i höst.

Igår stod gick jag alltså på Broadway, in i ett höghus, åkte upp till 24:e våningen, tog av mig mina sandaler och provade vinterstövlar. Tre par. Neuaura har verkligen lyckats med sina vinterskor i år. Vi måste se till att de syns på svenska gator i vinter.

Cri de Coeur har sitt kontor i West Chelsea och dit gick jag via Chelsea Hotel. Jag har precis läst ut Just Kids av Patti Smith och är helt inne i hennes New York anno 1972. Jag gick in i lobbyn och klappade på väggen lite - tänkte att hon och Robert Mapplethorpe säkert stött emot den vid något tillfälle. Fina, fina Patti.

Även Cri de Coeur har lyssnat till våra önskemål och tagit fram bekväma, lågklackade skor och jag tror att deras kängor kommer att bli en stor succé.

Okej, nu drar jag till flygplatsen. Jag hoppas vi ses på Bondegatan imorgon söndag kl 12-16. Då är jag där.

En av Neuauras söta höstmodeller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar