torsdag 17 april 2014

Såklart klimatsmart i påsk

Vi pratade ju tidigare lite om maten i påsk. När du nu sitter där vid påskmiddagen i dina klimatsmarta skor från till exempel Sofie Bly eller Reneu, så känns det kanske som om du vill ta ännu större klimatansvar? Visst skulle det kännas glädjefyllt om också den goda maten gjorde gott inte bara mot gommen?

Jag sitter på tåget mot Norrland och plockade just fram DN:s trevliga lista på hur vi med små medel kan göra stora skillnader bara genom att göra enkla (och spännande, inspirerande, härliga!) val i vardagen. Wo-hooo! Jag slipper betunga jorden med 43,4 kg CO2 eftersom jag hoppar nötköttet. Lite godis för 2,2 gör jag mig dock skyldig till... Hallå, jag är väl ingen Präktiga Petra direkt! Men glädjande nog krubbar jag mest sådant på den nedre raden.

Bild lånad från DN


Heja dig och dina klimatsmarta val! Det lilla gör stor skillnad.

Värme från Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar