fredag 2 september 2011

Friday equals kakkalas


Jabbadabbadooo! Det är något visst med fredagar. Även om jag nuförtiden jobbar alla möjliga tider på dygnet, så känns det ändå speciellt med fredagar. Det ligger en bubblande och ändå kontrollerad flamsighet över hela dagen som jag gillar skarpt. Vad kan då vara bättre än att unna sig en skoprovareftermiddag? Dagen till ära bjuder vi på mumsiga kolakakor bakade efter recept i Kakor och cookies. Ta en fredagspaus och titta förbi Bondegatan 16 i Stockholm idag mellan kl. 12 och 17. Självklart har vi kakböckerna till försäljning också.
Foto: Karolina Tegelaar
Men om du nu skulle råka vara i Malmö, så tycker jag att du ska hasta iväg och köpa dig en biljett till helgens roller derbyfest. Våra övergrymma systrar i STRD spelar årets turnering. Har du inte upplevt roller derby förut, så kommer du få dig ditt livs upplevelse. På lördag äter du mat på Kao’s och sen berättar du för mig hur det smakade. Jag har fortfarande inte lyckats ta mig dit och det verkar vara ett helt suveränt ställe.

Om vi inte ses idag, så ses vi säkert imorgon eller på webben. Du följer väl oss på Twitter och Facebook? We’d love to hear from you!

/Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar