fredag 19 augusti 2011

Omtänksamt snygg


Det finns många sätt att vara omtänksam på. Fråga tio av dina vänner och be dem svara spontant på frågan:
– Vad gör du när du vill vara lite extra gullig mot någon?
Jag lovar att många svarar att de går och köper något. En snittblomma, ett vackert kort, en ask choklad. Jag älskar presenter och jag älskar att ge bort saker till dem jag bryr mig om. Men känns det inte lite väl lökigt att ge bort en snittblomma som sprutats med gifter, som skumpat runt i en dieseldriven lastbil i ett dygn och som till råga på allt vissnar inom ett par dagar efter att min vän fått den? Omtanken om andras hälsa, om vårt gemensamma, om hela vår planet finns liksom inte med in den presenten.
Tänk då istället vad kul det skulle vara att ge bort något beständigt – något lika enkelt och vackert som en blomma eller en ask choklad – som dessutom till nästan 100 % är tillverkat av återvunnet material. Fantastiska Klara på Kolera Design brinner för återanvändning och hon har lyckats skapa vacker konst av sitt stora intresse. Samtliga smycken som hon tillverkar är av cykelslang och varje smycke är handgjort och därmed unikt.
I vårt showroom på Bondegatan 16 i Stockholm hittar du ett urval av smycken från Kolera Design. Passa på att köpa med dig en vacker, unik och omtänksam gåva nästa gång du handlar ett par smärtfria skor hos oss.





/Nina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar