måndag 26 september 2011

The love spreader

Igår hade jag en halvdag helledigt och den ägnade jag åt att lusläsa DN och i synnerhet artikeln om Zinat. Jag skrattade högt åt hennes mormors kärva, spikraka stil och jag fick gåshud och tårar i ögonen av Zinats berättelser från barndomen. Hennes urkraft lyste från tidningspapperet och klappade mig liksom på kinden. Vilket liv hon har och har haft!

Också efter vår lördag på makalöst fina Trädgårdscafét i Borlänge fick vi med oss den finaste sortens vänskap och tänkvärda samtalsämnen som ingjuter mod och handlingskraft. Hoppet om ett mer omtänksamt samhälle har växt sig ännu starkare i oss och vi vill förstås dela med oss av det till er alla. Tack, kära Liz och Marcus!

Vi kan väl börja kärleksspridningen med att ha en lite halvytligt glammig afton ihop? På torsdag är det nämligen dags för SoFo night igen! Då har har kvällsöppet i showroom och förutom små godsaker kommer vi att ha ett flertal fina loppisbord fyllda med bättre begagnade kläder. Mer om eventet kan du läsa här.

Minnesbild från löprunda i Falsterbo, juni 2011. Tankstation.

/Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar